Ten samochód został właśnie wyceniony

, Sławomir Herman
Ten samochód został właśnie wyceniony

Jaguar ogłosił polskie ceny elektrycznego modelu I-Pace. Cennik startuje od 354 tysięcy 900 złotych. Pierwsze egzemplarze trafią na polskie drogi jeszcze przed tegorocznymi wakacjami i będą dostępne w 3 poziomach wyposażenia: S, SE i HSE. Oferowana będzie także wersja First Edition. Łączna moc jednostek elektrycznych to 400 KM generująca aż 696 Nm momentu obrotowego. I-Pace rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy.

Elektryczna rewolucja w Jaguarze została rozpoczęta. Wraz z wejściem do sprzedaży elektrycznego SUV-a I-Pace Jaguar chce zaznaczyć swoją obecność w świecie elektrycznej mobilności. Samochód został zaprojektowany całkowicie od podstaw tak aby zoptymalizować wykorzystanie osiągów, aerodynamiki i ilości dostępnego miejsca w środku.

Dzięki akumulatorom litowo-jonowym o pojemności 90 kWh, które składają się z 432 ogniw pakietowych, zasięg modelu I-PACE wynosi 480 km. Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego (o mocy 100 kW), właściciele będą mogli naładować akumulatory od 0 do 80% w 40 minut. Naścienna, domowa ładowarka prądu zmiennego (7 kW) pozwoli na uzyskanie takiego samego zasięgu w nieco ponad dziesięć godzin – jest to idealne rozwiązanie do ładowania nocnego.

Gama rozwiązań zwiększających zasięg pojazdu obejmuje system wstępnego kondycjonowania baterii: po podłączeniu do źródła zasilania, Jaguar I-PACE automatycznie zwiększy (lub obniży) temperaturę akumulatorów tak, aby zmaksymalizować zasięg przed wyruszeniem w trasę.

Dwa zaprojektowane samodzielnie przez Jaguara silniki elektryczne - z półosiami przechodzącymi przez korpus silnika, co pozwala zachować kompaktowe wymiary - zostały zamontowane przy każdej z osi. Generują one łącznie 400 KM mocy i 696 Nm momentu obrotowego, zapewniając napęd na wszystkie koła.

Cennik JAGUAR I-PACE

  • I-PACE EV400 AWD S - 354 900 zł
  • I-PACE EV400 AWD SE - 389 900 zł
  • I-PACE EV400 AWD HSE - 419 900 zł
  • I-PACE EV400 AWD First Edition - 469 900 zł

Natychmiastowa dostępność momentu obrotowego oraz wysoka sprawność silników elektrycznych gwarantują typowe dla samochodu sportowego osiągi, rozpędzając model I-PACE od zera do 100 km/h w zaledwie 4,8 sekundy. W wykonanym z aluminium i przystosowanym specjalnie do potrzeb pojazdu elektrycznego nadwoziu wykorzystano technologię nitowania i klejenia, która zapewnia lekkość i sztywność konstrukcji. Wraz z pełniącym rolę elementu strukturalnego pakietem akumulatorów, nadwozie gwarantuje sztywność skrętną na poziomie 36 kNm/stopień - jest to najwyższa wartość uzyskana kiedykolwiek w samochodzie marki Jaguar.

Akumulatory są umieszczone centralnie, pomiędzy osiami oraz możliwie jak najniżej. Ich obudowa jest odizolowana od podłogi pojazdu specjalnym uszczelnieniem. Takie rozwiązania zapewnia rozkład masy (50:50) oraz sprawia, że środek ciężkości znajduje się bardzo nisko. W połączeniu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi zastosowanymi w przednim zawieszeniu, oraz z tylną osią typu Integral Link z (opcjonalnym) zawieszeniem pneumatycznym, a także z systemem aktywnego zawieszenia, rozwiązanie to ma zapewnić doskonałe własności jezdne i bardzo wysoki poziom komfortu.