To będzie nowy hit Forda

, Sławomir Herman
To będzie nowy hit Forda

20 lat po wprowadzeniu do sprzedaży pierwszego Forda Focusa nadszedł czas na kolejną jego generację. Nowy model to naszpikowany nowoczesną technologią kompaktowy przebój mający wszelkie predyspozycje do tego, aby wprowadzić trochę zamieszania na rynku. Silniki benzynowe EcoBoost i wysokoprężne EcoBlue w połączeniu z nową 8-biegową automatyczną skrzynią mają obniżyć zużycie paliwa nawet o 10 procent.

Ford inwestuje 600 milionów euro

Nowy Ford Focus bazuje na nowej platformie C2, która została tak zaprojektowana, aby zwiększyć bezpieczeństwo bierne, zapewnić większą przestrzeń wewnątrz samochodu, oraz poprawić aerodynamikę nadwozia. Ford zainwestował aż 600 milionów euro w zakład montażowy w Saarlouis w Niemczech, aby klienci mogli cieszyć się z najlepszej jakości elementów nowego modelu.

„Focus ma dojrzałe proporcje, które odzwierciedlają bardziej sportową sylwetkę, oferując jednocześnie większy komfort i przestronność. Charakterystyczny wyraz nowej sylwetki osiągnęliśmy głównie poprzez przesunięcie słupków A dalej ku tyłowi, równoważąc proporcje tak, by słupki te „celowały” w środek przednich kół, podczas gdy muskularne powierzchnie słupków C osadziliśmy dokładnie nad tylnymi kołami. Wynikiem tego jest dłuższa maska silnika i płynne kształty przednich błotników, co w połączeniu z wyraźnym złagodzeniem klinowego kształtu dolnej części nadwozia, zapewnia zarówno moc, jak i elegancję formy, wzmacniając sportowy charakter samochodu aspirującego do segmentu premium.” – powiedział Amko Leenarts, dyrektor ds. designu Ford of Europe.

Zobacz jak wygląda nowy Ford Focus.

Ford Focus i liczby

Rozstaw osi został zwiększony o 53 milimetry. Tylne lampy są teraz dwuczęściowe. Pozwoliło to na poszerzenie otworu bagażnika . Napis Ford został wykonany z satynowych liter i umieszczono go między lampami tylnych świateł. Paleta kolorów nadwozia obejmuje 13 propozycji. Aktywny tempomat ACC działa do prędkości 200 km/h. Nowy Focus wyposażony jest w system adaptacyjnych reflektorów z oświetleniem przewidywanego toru jazdy. Zastosowane rozwiązanie wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do monitorowania oznaczeń pasa ruchu z zasięgiem do 65 metrów.

Od o 10 milimetrów niższego Focusa ST-Line z unikalnymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami, po ponad o 30 milimetrów podwyższonego Focusa Active z unikalnymi przednimi zwrotnicami i tylnymi piastami, podwozie każdej wersji zostało dostrojone tak, aby gwarantowało natychmiast rozpoznawalny charakter Focusa.

Co pod maską w nowym Fordzie Focusie?

Wielokrotnie nagradzany silnik EcoBoost o pojemności skokowej 1 litra dostępny jest w wersjach o mocy maksymalnej 85 KM, 100 KM i 125 KM, z kolei nowy 1,5-litrowy silnik EcoBoost oferuje 150 KM lub 182 KM. Nowy 1,5-litrowy silnik EcoBlue oferowany jest w wersjach o mocy 95 KM lub 120 KM, zapewniających moment obrotowy wynoszący 300 Nm, przy emisji CO2 na przewidywanym poziomie od 91 g/km w modelu pięciodrzwiowym. 2,0-litrowy silnik EcoBlue zapewnia moc 150 KM oraz 370 Nm momentu obrotowego i emisję CO-2 na przewidywanym poziomie 112 g/km w modelu pięciodrzwiowym.

Ford sprzedał niemal 7 milionów Focusów w Europie i ponad 16 milionów na całym świecie, odkąd Focus pierwszej generacji wjechał do salonów sprzedaży w 1998 roku.