Hyundai i20 po kosmetycznych zmianach

, Sławomir Herman
Hyundai i20 po kosmetycznych zmianach

 Hyundai wysłał model i20 do salonu kosmetycznego w celu zastosowania delikatnych zmian stylistycznych. W ich wyniku oferta koreańskiego producenta w segmencie B została odświeżona. Obecnie jest możliwość zakupu i20 z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią 7DCT. W palecie silnikowej znalazły się trzy jednostki benzynowe, co ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku.

Kosmetyczne zmiany nadwozia

Efektem stylistycznych zmian w modelu jest m.in. charakterystyczny dla marki Hyundai kaskadowy grill oraz przeprojektowany przedni zderzak. Zmiany przeszedł także tylny zderzak oraz układ reflektorów, dzięki czemu również tył auta stał się jeszcze bardziej dynamiczny. Miejsce na tablicę rejestracyjną znalazło się na klapie bagażnika, a w 5-drzwiowej wersji samochodu pojawiają się nowe 15” i 16” felgi oraz dach panoramiczny.

Indywidualizacja wnętrza

Wnętrze modelu i20 może mieć indywidualny, młodzieżowy charakter. W nowej opcji wykończenia Blue, przez całą szerokość deski rozdzielczej oraz wokół klamek, poprowadzono niebieską, ozdobną linię. Z kolei opcje wykończenia wnętrza Red Point i Blue Point wyróżniają się czerwonymi i niebieskim akcentami stylistycznymi. Alternatywnie, wnętrze nowego i20 dostępne jest również w czarnej lub szarej kolorystce.Dopełnieniem przestronności samochodu jest pojemność bagażnika, która wynosi 326 litrów.

Zobacz jak wyglądała poprzednia wersja Hyundaia i20

Nowy Hyundai i20 został wyposażony w zaawansowane rozwiązania z zakresu łączności, zintegrowanych ze smartfonem kierowcy. Model oferowany jest z jednym z czterech systemów audio. Oprócz 3.8” ekranu standardowego, dostępny jest teraz także nowy, 5” ekran monochromatyczny. Dodatkowo i20 jest oferowany z opcjonalnym systemem infotainment, - integrującym nawigację, media i rozwiązania z zakresu łączności, współpracującym z Apple CarPlay*, Android Auto* i usługami Live Services.

Pod maską silniki benzynowe

W nowym i20 pojawią się trzy silniki benzynowe do wyboru. Silnik 1.0 T-GDI o dwóch mocach: 100 KM, współpracujący z 5-biegową skrzynią manualną i 120 KM dostępny z 6-biegową skrzynią manualną. Obie jednostki mogą współpracować z dwusprzęgłową skrzynią 7-biegową. Również silnik 1.2 ma dwie może mieć dwie moce – 75 i 84 KM i pracować w zestawieniu z 5-biegową skrzynia manualną.
 Model i20 Active jest dostępny z silnikiem 1.4 o mocy 100 KM współpracującym z 6-biegową skrzynią manualną. System Stop and Go (ISG) jest standardowym elementem wyposażenia obu wersji i20 (5-drzwiowej i Active) przyczyniającym się do obniżenia emisji CO2 
Wydajne silniki benzynowe dostępne w nowym modelu i20 spełniają normy emisji spalin Euro 6d.

Bogata paleta systemów bezpieczeństwa

Hyundai i20 został wyposażony w szereg systemów z zakresu wspomagania bezpieczeństwa. System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDWS) emituje sygnał wizualny i dźwiękowy jeśli samochód zaczyna przekraczać linię, wzdłuż której się porusza. 
Z kolei asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) wyczuwa pozycję samochodu i ostrzega kierowcę o nieprawidłowej sytuacji samodzielnie korygując tor jazdy.

Asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu (FCA), działający zarówno w mieście jak i poza terenem zabudowanym, jest opcjonalnym elementem wyposażenia. To zaawansowane rozwiązanie alarmuje o niebezpiecznej sytuacji grożącej kolizją, a w razie potrzeby samodzielnie zatrzymuje samochód. FCA działa trójetapowo. Na wstępie, ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie, następnie uruchamia hamulce, kontrolując siłę ich działania proporcjonalnie do zagrożenia kolizją. Na koniec używa pełnej siły hamowania, by uniknąć kolizji lub ograniczyć jej skutki, jeśli jest już nieunikniona.

System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy stale monitoruje i analizuje styl jazdy. Uwzględnia takie dane, jak: kąt i moment skrętu kierownicy oraz pozycję pojazdu na zajmowanym pasie ruchu. Jeżeli zostaną rozpoznane wzorce zmęczenia lub rozproszenia kierowcy, DAW zwróci jego uwagę za pomocą dźwiękowego ostrzeżenia i wyświetli wiadomość, sugerując przerwę w podróży.

W samochodzie zastosowano też system inteligentnych świateł drogowych (HBA). Po przełączeniu w tryb automatyczny, asystent wykrywa nocą zarówno nadjeżdżające z przeciwka pojazdy, jak również te, podążające w tym samym kierunku – przełączając w razie potrzeby na światła mijania i zmniejszając efekt „oślepiania” innych kierowców. Gdy tylko przestaną być widoczne inne pojazdy - system automatycznie włączy światła drogowe.