Wartości rezydualne crossoverów

, Sławomir Herman
Wartości rezydualne crossoverów

Utrata wartości naszego samochodu po kilku latach staje się coraz ważniejszym kryterium podczas zakupu. Nie kierujemy się już tylko ceną, wyglądem i wyposażeniem, choć ten drugi argument dla wielu klientów – szczególnie dla kobiet, zdaje się być ciągle bardzo ważny. Firma Eurotax zajmująca się badaniem rynku pojazdów używanych dokonała porównania wartości rezydualnej tak modnych ostatnio crossoverów. Wynika z niego, że zaskakujące miejsca na liście zajęła KIA, Opel i Volkswagen.

Bazowy model Volkswagen T-Roc z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM po czterech latach eksploatacji i z przebiegiem 60 tysięcy kilometrów będzie wart 62,2 procent wyjściowej ceny. To bardzo dobry wynik, co może oznaczać tylko jedno, że przy odsprzedaży nasze auto szybko znajdzie nowego właściciela i nie starci zbyt wiele na wartości.

Ciekawostką w nadesłanym zestawieniu jest drugie miejsce KIA Stonic w wersji L z silnikiem 1.0 T-GDI o mocy 120 KM. Po czterech latach użytkowania koreańskiego produktu możemy liczyć na odzyskanie prawie 62 procent jego wyjściowej ceny. To bardzo dobry wynik.

Zaskoczeniem jest na pewno słaby wynik Opla Mokka X w wersji wyposażenia Essentia S&S z silnikiem 1.6 o mocy 115 KM. 56,3 procent wartości rezydualnej po czterech latach użytkowania to nie jest to czego oczekiwaliby klienci niemieckiego producenta. Tym bardziej, że zosał on wyprzedzony przez koreańskie samochody (KIA Stonic, Hyundai KONA) oraz Toyotę C-HR.

Wartość rezydualna po 4 latach/60 tys. km. przebiegu:

  1. VW T-Roc 1.0 TSI 115 KM – 62,2%
  2. KIA Stonic L 1.0 T-GDI 120 KM – 61,6%
  3. Toyota C-HR Active 1.2 T 116 KM – 59%
  4. Hyundai Kona Premiere Comfort 1.0 T-GDI 120 KM – 58,4%
  5. Opel Mokka X Essentia S&S 1.6 115 KM – 56,3%

-dane pochodzą z bazy Forecast (maj 2018), a raport z narzędzia Forecast WEB został sporządzony w dniu 7 maja 2018 roku.