KIA i jej elektryczne 485 km

, Sławomir Herman
KIA i jej elektryczne 485 km

KIA potwierdza zasięg swojego pierwszego elektrycznego crossovera. Na jednym naładowaniu akumulatorów model e-NIRO pokona trasę o długości 485 kilometrów. Swój zasięg samochód zawdzięcza dzięki litowo-jonowemu akumulatorowi o pojemności 64 kWh. Jak zapewnia producent naładowanie w 80 procentach baterii z szybkiej ładowarki zajmuje niewiele ponad 50 minut. KIA e-NIRO wykorzystuje podzespoły z hybrydowej odmiany modelu, którego nabywców znalazło na całym świecie 200 tysięcy sztuk.

Zespół napędowy

Model wyposażony w akumulator o pojemności 64 kWh jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm. e-Niro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy. Standardowy akumulator o pojemności 39,2 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM), który osiąga maksymalny moment obrotowy o identycznej wartości jak większa jednostka napędowa i zapewnia e-Niro przyspieszenie w ciągu 9,8 sekundy. Podobnie jak w wypadku Niro w wersji hybrydowej oraz Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in, e-Niro ma napęd na przednie koła.

Gabaryty e-Niro

Kia Niro po raz pierwszy została wprowadzona na rynek w 2016 roku. Jej nowa platforma została zaprojektowana z myślą o zastosowaniu różnych układów napędowych. Nadwozie Niro EV ma szerokość 1805 mm i wysokość 1560 mm, co zapewnia sporą przestronność kabiny. Rozstaw osi wynoszący 2700 mm gwarantuje dużo miejsca na nogi wszystkim pasażerom. Długość nadwozia wynosi 4375 mm. Bagażnik Niro EV ma pojemność 451 litrów.