Nowe Porsche 911 już od 120 tysięcy EURO

, Sławomir Herman
Nowe Porsche 911 już od 120 tysięcy EURO

W Kalifornii Porsche pokazało nowy model 911. Miejsce do prezentacji 911-nastki nie jest przypadkowe. W ubiegłym roku na amerykański rynek Porsche dostarczyło klientom ponad 55 tysięcy samochodów. W jazdach przedpremierowych uczestniczył były kierowca Formuły 1 Mark Webber, a na targach odsłonięciu nowego modelu towarzyszyła ambasadorka Porsche Maria Szarapowa. Nowa 911 została wyposażona w całą listę nowoczesnych technologii, który uczyniły ten samochód jeszcze bardziej pożądany.

Porsche Impact i neutralizacja śladu węglowego

Pod maskę powędrowała nowa generacja sześciocylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser. W modelach z literką S osiągają one teraz moc 450 KM, która przekazywana jest na koła za pośrednictwem nowej, 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Ciekawostką na pewno będzie system Porsche Wet i Night Vision Assist z kamerą termowizyjną. Przewidziano też technologie cyfrowe, przy pomocy których Porsche zainspiruje nas ciekawymi miejscami i możliwością odbycia do tych miejsc wycieczek, internetowy kalkulator spalin (Porsche Impact) neutralizujący indywidualny ślad węglowy, oraz osobisty asystent Porsche 360+.

Porsche Impact - kalkulator kompensacji emisji spalin. Służy on do obliczenia wkładu finansowego, jaki klienci Porsche mogą uiścić, aby zrównoważyć swój ślad CO2. Nabywcy sami wybierają projekt klimatyczny, w który chcą zainwestować. Dostępne projekty mają międzynarodową certyfikację i są rozproszone na całym świecie; koncentrują się na energii wiatrowej, wodnej lub słonecznej, a także na ochronie lasów.

Zobacz nowe Porsche 911 na filmie.

Poniżej 4 sekund od 0 do 100 km/h

Turbodoładowany sześciocylindrowy bokser w Porsche Carrera S i 4S ma teraz o 30 KM więcej niż w poprzedniku. Do dyspozycji kierowcy jest aż 450 KM. Pozwoliło to na zejście poniżej 4 sekund podczas przyspieszenia od 0-100 km/h. Coupe z napędem na tył potrzebuje 3,7 sekundy, a z napędem na cztery koła 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna zamyka się wartością 308 km/h.

Jeszcze bardziej dynamiczny wygląd

Nadwozie postanowiono na kołach o rozmiarze 20 cali (Przód) i 21 cali (tył). Z przodu nadwozie jest o 45 mm szersze niż w poprzedniku. Tylny pas we wszystkich odmianach ma taką samą szerokość. Cała karoseria poza przednią i tylną partią samochodu została wykonana z aluminium. W środku w oczy rzuca się ekran PCM w rozmiarze prawie 11 cali, oraz bezramkowe ekrany znajdujące się po obu stronach obrotomierza.

System Wet oferowany w standardzie

Funkcja ta wykrywa wodę na drodze, przesyłając natychmiast dane do systemów sterowania, które mają wspomagać kierowcę w celu uniknięcie utraty przyczepności. Prowadzący może skonfigurować pojazd pod kątem bezpieczeństwa poprzez naciśnięcie przycisku lub użycia trybów jazdy na kierownicy (pakiet Sport Chrono).

Porsche 911 Carrera S kosztuje w Niemczech od 120 125 EURO., a 911 Carrera 4S od 127 979 EURO. Nowe Porsche można już zamawiać w Porsche Centrach.