VW Beetle w wersji Final Edition

, Sławomir Herman
VW Beetle w wersji Final Edition

Volkswagen już jakiś czas temu poinformował świat o zakończeniu produkcji modelu Beetle. To smutny fakt, kolejny w historii motoryzacji. Tym bardziej, że w momencie wskrzeszania „garbusa” zachwyciliśmy się tą wiadomością. Nie znam przesłanek jakie za tym stoją, ale uważam, że Volkswagen wprowadzając Beetle’a do sprzedaży źle ocenił zapotrzebowanie na kultowe auto i sam kult nie wystarczył. Spieszcie się, bo to ostatni gwizdek, żeby kupić Beetle i to w wersji Final Edition.

To nie pierwszy raz, gdy miłośnicy danego modelu będą opłakiwać wycofanie go z produkcji. Beetle to samochód, którym Volkswagen miał wrócić popularnością do kultowego poprzednika nazywanego „garbusem”. Niestety pazerność, oraz naiwność spowodowały, że cena jaką zaproponowano dla rynku okazała się zbyt wysoka. Europejczycy zachwycili się samochodem, ale jego ceną już nie. Zresztą nie tylko Volkswagen padł ofiarą marketingowego bełkotu, że za słowo „kultowy” klienci rzucą się do salonów. Tak się przecież nie stało i gdyby nie rynek amerykański, Beetle przepadłby już dawno w czeluściach otchłani pazerności.

Smutny koniec nie oznacza oczywiście, że Beetle zniknie całkowicie z ulic całego świata. Ten model będzie kultywowany przez jego miłośników, którzy nie pozwolą o nim zapomnieć.

Rynek amerykański był tym napędzającym sprzedaż modelu Beetle. To właśnie tam, każda z wersji nadwoziowych cieszyła się, nazwijmy to, popularnością. Dlatego smutny koniec jednego z kultowych samochodów zostaje przypieczętowany wypuszczeniem na rynek wersji Final Edition nawiązującej stylem i wyposażeniem do tej z 2003 roku. Samochód ma być dostępny w ekskluzywnych kolorach beżowym i jasnym niebieskim. Dostępne będą jeszcze trzy inne zestawienia: Pure White, Deep Black Pearl Effect i Platinum Grey. Dach w Beetle Cabrio został wykonany w kolorze brązowym. Wersja Final Edition będzie rozpoznawalna po niebieskim napisie na bagażniku Beetle.

Pod maską znajduje się silnik o pojemności litrów i mocy 176 KM. Napęd przenoszony jest na przednią oś przez 6 stopniową automatyczną skrzynię biegów.