Audi S4 z silnikiem V6 TDI

, Sławomir Herman
Audi S4 z silnikiem V6 TDI

Pod maskę Audi S4 po raz pierwszy trafia silnik V6 TDI, sprężarka EAV i sieć pokładowa 48 V. Jednostka wysokoprężna gwarantuje moc 347 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 700 Nm. Dzięki tym parametrom wersja sedan przyspiesza od 0-100 km/h w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Główna sieć pokładowa 48 V

Sprężarka EAV, która jest elektrycznie napędzana zapewnia wysoką moc podczas ruszania i niewymuszone wytwarzanie mocy podczas dodawania gazu. Dzięki temu nie występuje zjawisko turbodziury i kierowca ma możliwość wykorzystywania pełnego potencjału mocy w każdej sytuacji drogowej. W układzie modelu S4 został zastosowany po raz pierwszy 48-woltowy alternator-rozrusznik będący sercem systemu mild-hybrid. Jego maksymalna moc rekuperacji podczas hamowania może wynosić do 8 kW. Energią zarządza chłodzony powietrzem akumulator litowo-jonowy o pojemności 0,5 kWh, który został umieszczony pod podłogą bagażnika.

Układ napędowy to stały napęd na cztery koła quattro oraz ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Na życzenie klienta istnieje możliwość zamontowania sportowego mechanizmu różnicowego. W standardzie jest zawieszenie sportowe. Dla miłośników trudniejszego terenu przewidziane jest Audi A4 allroad quattro, które ma podwyższony prześwit w porównaniu z normalną wersją o 35 mm. Wprawne oko rozpozna ten model po osłonach brzegów nadkoli oraz szerszym rozstawie kół – o 6 mm z przodu i o 11 mm z tyłu.

Limitowana wersja Audi A4 edition one

Wprowadzając nowe Audi na rynek producent przewidział limitowaną linię o nazwie edition one. Będzie ona dostępna w wersji sedan i kombi. Z trzema wariantami silnikowymi do wyboru: 2.0 TFSI o mocy 245 KM, 2.0 TDI o mocy 190 KM i 3.0 TDI o mocy 231 KM. Stylistyka zewnętrzna oparta jest o wersję S line i uzupełniona o takie elementy jak czarny pakiet stylistyczny.

Modele Audi A4 i S4 z silnikami TDI pojawią się na rynku europejskim jesienią 2019 roku.