Co nowego w Nissanie Navara?

, Sławomir Herman
Co nowego w Nissanie Navara?

Udoskonalone zawieszenie, nowe funkcje w systemie multimedialnym Nissan Connect, silnik z podwójnym turbodoładowaniem oraz nowa, manualna skrzynia biegów – to tylko niektóre elementy wyróżniające nowego Nissana Navara. Klienci dodatkowo mogą cieszyć się z 5 letniej gwarancji lub 160 tysięcy kilometrów przebiegu. Samochód jest już dostępny w sprzedaży w całej Europie.

Jak zapewnia producent w nowym aucie udało się obniżyć zużycie paliwa, a dzięki przeprojektowaniu zawieszenia pick-upem można transportować cięższe ładunki. Nad bezpieczeństwem i krótszą drogą hamowania czuwają teraz hamulce tarczowe – standardowo montowane na tylnej osi pojazdu.

Modernizacja jednostki napędowej pozwoliła na obniżenie zużycia paliwa do niecałych 7 litrów na 100 kilometrów. Silnik ma teraz dwie turbosprężarki i występuje w dwóch mocach: 163 i 190 KM. Maksymalny moment obrotowy w podstawowym silniku wynosi obecnie 426 Nm i jest to wzrost o 22 Nm. Na nowo zaprojektowano manualną, 6-biegową skrzynię, która jest produkowana w Europie. Wyróżnia ją przede wszystkim krótsza dźwignia zmiany biegów oraz lepszy system synchronizacji oraz ograniczenie wibracji. Teraz bieg wsteczny znajduje się obok „jedynki”.

W nowej Navarze zastosowano 5-drążkowe zawieszenie drugiej generacji, które ma zapewnić większy komfort i lepszą precyzję prowadzenia. Ładowność odmiany King Cab zwiększyła się w porównaniu z poprzednim modelem w zależności od wersji od 55 do 95 kilogramów. Tylne zawieszenie z progresywnymi sprężynami zostało teraz podniesione o 25 mm. Średnica przednich tarcz wynosi 320 mm, zaś tylne to 308 mm. Obręcze kół wzrosły z 16 do 17 cali.

Navara jest sprzedawana w 109 krajach na całym świecie. Została zaprojektowana z myślą o europejskich klientach i powstaje w świętującej 35-lecie fabryce Nissana w Barcelonie.