Wściekły Ford Focus ST na drodze

, Sławomir Herman
Wściekły Ford Focus ST na drodze

Nowe wcielenie Forda Focusa ST zostało opracowane przez dział sportowy Ford Performance.  Auto oferowane jest w wersji 5 drzwiowej oraz kombi. Auto zostało oparte na nowej platformie podwoziowej C2 i wzbogacone o specjalne konfiguracje zawieszenia, układu hamulcowego i nowe układy napędowe. To najbardziej dynamiczny Ford Focus ST w historii tego modelu.

Najnowszy model dysponuje mocą wyższą nawet o 12 procent i wyższym momentem obrotowym o 17 procent. Silnik benzynowy Ford EcoBoost o pojemności 2,3 litra i mocy 280 KM oraz 2 litrowy diesel EcoBlue o mocy 190 KM zapewniają wysokie osiągi pozwalające na sportowe doznania. Zastosowany po raz pierwszy sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu w przedniej osi poprawia stabilność i zapewnia lepsze trzymanie w zakrętach.

Nabywca ma do dyspozycji 6-stopniową mechaniczną skrzynię biegów oraz 7-biegową przekładnię automatyczną. Nad wyższym komfortem jazdy czuwa funkcja ciągłej regulacji tłumienia w zawieszeniu (CCD) oferowana w standardowym wyposażeniu pięciodrzwiowych wersji z silnikiem EcoBoost. Samochód jest produkowany w niemieckich zakładach Forda w miejscowości Saarlouis, w które zainwestowano 600 milionów euro.

Sylwetka Focusa ST to kontynuacja sportowej stylistyki całej rodziny Forda Focusa. Bardzo ważną rolę odgrywają aluminiowe felgi o specjalnie zaprojektowanych wzorach. Lekko zmienione kształty górnej i dolnej kraty wlotu powietrza z przodu zapewniają optymalne chłodzenie silnika. Dolne elementy przednich błotników kierują odpowiednio strumienie powietrza, poprawiając własności aerodynamiczne samochodu.

Tylny spojler został powiększony i jest ustawiony pod bardziej stromym kątem, co zwiększa siłę docisku do nawierzchni i poprawia własności jezdne. Dwie końcówki rur wydechowych są ustawione bardzo blisko dyfuzora. Takie ustawienie pozwala na umieszczenie haka lub zaczepu holowniczego, co we wcześniejszej generacji Focusa ST nie było możliwe ze względu na centralne umiejscowienie końcówek wydechu. W pakiecie „Performance Pack” na uwagę zasługują czerwone zaciski hamulców tarczowych.

W palecie dostępnych na życzenie kolorów nadwozia, specjalnie dobranych dla podkreślenia dynamicznej stylistyki ST są między innymi: niebieski kolor Ford Performance Blue oraz pomarańczowy Orange Fury, a także biel Frozen White, popielaty Magnetic Grey, dwa odcienie czerwieni Race Red i Ruby Red oraz czarny kolor Shadow Black.