Audi A8 L i napęd hybrydowy

, Sławomir Herman
Audi A8 L i napęd hybrydowy

Jeszcze jesienią tego roku na rynku europejskie wejdzie do sprzedaży Audi A8 L, który z wydłużonym rozstawem osi mierzy 5 metrów i 30 centymetrów. Kilka tygodni później pojawi się A8 w wersji hybrydowej plug-in. Prezentując model z literką L Audi wprowadza napęd hybrydowy do klasy luksusowej. Za napęd odpowiada silnik 3.0 TFSI o mocy 340 KM i momencie obrotowym wynoszącym 500 Nm. Do tego zestawienia trzeba jeszcze dodać jednostkę elektryczną o mocy 100 kW.

Silnik elektryczny oraz sprzęgło zintegrowane są z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią typu tiptronic, która za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro kieruje siły napędowe do wszystkich kół. Akumulator umieszczony pod podłogą bagażnika, składa się ze 104 ogniw typu pouch, podzielonych na osiem modułów. Audi A8 L 60 TFSI e quattro ma moc systemową 449 KM. Silnik elektryczny odpowiedzialny jest za wszystkie lekkie i średnie przyhamowania, czyli za ponad 90 procent wszystkich manewrów hamowania w codziennym użytkowaniu pojazdu. Według producenta przejście między hamowaniem elektrycznym a hydraulicznym przebiega niezauważalnie.

W celu ostrzegania pieszych i rowerzystów w ruchu ulicznym samochód wyposażono w syntetyczny e-dźwięk. Akustyczny system ostrzegania (AVAS) zgodnie z dyrektywą unijną jest wyraźnie słyszalny do prędkości 20 km/h. Hybrydową limuzynę Audi A8 L rozpoznacie po subtelnych dodatkach takich jak: sygnatura świateł – taka sama jak w modelu e-tron, chromowana listwa na zderzaku i tak samo wykonane klamki, dyfuzor z chromowaną klamrą, oraz 19-calowe koła z aluminium.