900 kilometrów w 40 stopniowym mrozie

, Sławomir Herman
900 kilometrów w 40 stopniowym mrozie

 

Ekstremalne warunki do sprawdzenia nowych podzespołów w samochodzie można spotkać na północy Skandynawii, dokładnie w Finlandii w okolicach Rovaniemi. Mercedes wysłał tam swoją najnowszą wersję Actrosa, a dokładniej zestaw o długości 28 metrów, by sprawdzić jak poradzi sobie system kamer ułatwiających życie kierowcy.

Jak ważna jest pomoc kamer dla kierowcy podczas obsługi zestawu ciężarowego nikogo nie trzeba przekonywać. Widzenie małych pojazdów, niewidocznych dla ludzkiego oka innych użytkowników dróg, a przede wszystkim czytanie tego co dzieje się z tyłu i z przodu w ekstremalnie niesprzyjających warunkach pogodowych to istotny element bezpieczeństwa. Jak się okazało system monitoringu kamer spisał się bez zarzutu i to bez względu na to w jakich warunkach przyszło mu działać.

System MirrorCam zarządzający asystentami wspierającymi kierowcę po raz pierwszy pokazał na co go stać. Inteligentne zarządzanie i kooperacja z różnymi systemami czyni pracę kierowcy wielkiego zestawu naprawdę przyjemną, łatwą i przede wszystkim bezpieczną.