Hyundai Veloster N z nową skrzynią biegów

, Sławomir Herman
Hyundai Veloster N z nową skrzynią biegów

Pamiętacie Hyundaia Velostera? Ten model kompletnie zmienił spojrzenie niektórych klientów na koreańską markę. Auto było bardzo kontrowersyjne i wzbudzające mnóstwo skrajnych emocji. Obecny Veloster otrzymał nową 8-biegową dwusprzęgłową skrzynię z mokrymi sprzęgłami (N DCT). Przy jej zastosowaniu auto przyspiesza do 0-100 km/h w 5,6 sekundy. To jest o pół sekundy szybciej niż poprzednik.

Nowa skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki sterujące dwoma sprzęgłami. Pozwoliło to na poprawę jakości jazdy oraz na oszczędność paliwa. W przeciwieństwie do skrzyni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami. N DCT wykorzystuje olej poprawiający wydajność smarowania i chłodzenia. To z kolei przekłada się na przeniesienie większego momentu obrotowego.

Funkcja N Grin Shift zwiększa moment obrotowy o 7 procent z 353 do 378 Nm., umożliwiając chwilowe przeładowanie turbosprężarki i maskymalizując rekację przekładni o 20 sekund. Z kolei funkcja N Power Shift włącza się, gdy samochód podczas przyspieszenia ma przepustnicę otwartą w ponad 90 procentach. N Power Shfit poprawia dynamikę przyspieszania. Jest jeszcze możliwość ustawienia trzeciej funkcji o nazwie N Track Sense Shift. Rozpoznaje ona optymalne warunki na drodze dopasowując do niej odpowiedni biegi i czas ich zmiany.