Wartość Toyoty wynosi prawie 30 mld dolarów

, Sławomir Herman
Wartość Toyoty wynosi prawie 30 mld dolarów

W 13. edycji raportu „BrandZ 100 Most Valuable Global Brands” firmy badawczej Kantar Millward Brown Toyota zajęła piewsze miejsce po raz 6 z rzędu i 11 w historii rankingu. Wartość marki Toyota została wyceniona na prawie 30 miliardów dolarów, o 5 procent więcej niż rok wcześniej. W zestawieniu wszystkich globalnych marek Toyota zajmuje 36 miejsce.

W raporcie BrandZ Kantar Millward Brown podkreśla, że pierwsze miejsce Toyoty wśród marek motoryzacyjnych wynika z jej renomy lidera jakości i niezawodności, co przyczynia się do znacznej lojalności klientów marki. Autorzy raportu zwracają także uwagę, że Prius kolejny rok dominuje na rynku hybryd, zaś Toyota prowadzi znaczne inwestycje w rozwój technologii autonomicznej jazdy – powołała do tego celu nową firmę badawczą Toyota Research Institute- Advanced Development.

Wartość wszystkich marek branży motoryzacyjnej wzrosła w ostatnim roku o 7%, do czego w znacznej mierze przyczyniła się rosnąca popularność SUV-ów oraz samochodów klasy premium. Kantar Millward Brown ocenia, że samochody są teraz bezpieczniejsze i bardziej zaawansowane technicznie niż kiedykolwiek, dlatego rzadziej są wymieniane przez swoich właścicieli. Mimo to sprzedaż aut wzrosła w większości uprzemysłowionych regionów świata. W Europie sprzedaż samochodów zwiększyła się czwarty rok z rzędu do liczby 15,6 milionów aut.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w podanym rankingu w 2018 roku:
  1. Toyota 29,987 mld, +5%
  2. Mercedes-Benz 25,684 mld, +9%
  3. BMW 25,624 mld, +4%
  4. Ford 12,742 mld, -2%
  5. Honda 12,695 mld, +4%
  6. Nissan 11,425 mld, +1%
  7. Audi 9,630 mld, +3%
  8. Tesla 9,415 mld, +60%
  9. Maruti Suzuki 6,357 mld , bd
  10. Volkswagen 5,986 mld, bd