Volvo sprzedaje coraz więcej

, Sławomir Herman
Volvo sprzedaje coraz więcej

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku firma Volvo Cars dostarczyła klientom 317 639 aut, co oznacza 14,4% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W ubiegłym roku firma sprzedała na całym świecie 571 577 samochodów, co było najlepszym wynikiem w jej ponad 90-letniej historii. Ten rok ma być jeszcze lepszy.

Po sześciu miesiącach marka może pochwalić się sprzedażą na poziomie 317 639 pojazdów. Jest to zasługa dobrych wyników osiąganych na kluczowych dla Volvo rynkach. W Stanach Zjednoczonych wzrost sprzedaży wyniósł 39,6% (pierwsze półrocze 2018 vs pierwsze półrocze 2017). Przekładając to na liczby: rok temu od stycznia do czerwca Amerykanie kupili 34 102 samochody, teraz 47 622. Za oceanem największą popularnością cieszyły się modele typu SUV: XC60 i XC90.

Volvo umocniło swoją pozycję rynkową na swoim największym rynku zbytu, jakim są Chiny. Wzrost sprzedaży po sześciu miesiącach bieżącego roku wyniósł tam 18,4%. Od stycznia do końca czerwca chińscy klienci odebrali 61 480 nowych Volvo, rok wcześniej było to 51 914 aut. Największym zainteresowaniem w tamtejszych salonach cieszyły się dwa modele produkowane na miejscu: XC60 i S90.

W Europie sprzedaż urosła o 5,7%, co oznacza wzrost z 155 653 na 164 480 aut. Na Starym Kontynencie sprzedaż rozłożyła się pomiędzy takie modele jak XC60, modele serii 90 oraz XC40. W pierwszym półroczu bieżącego roku najpopularniejszym modelem był XC60 drugiej generacji (88 786 aut). Największy SUV XC90 znalazł 47 658 nabywców. Do tego sprzedano 41 588 aut serii V40/V40 Cross Country. Na kolejnej pozycji znalazł się sedan – S90 – 30 977 oraz XC40 – 23 741 aut. Ten ostatni model z pewnością niebawem znacznie awansuje w tym zestawieniu, bo w kolejce do produkcji czeka ponad 56 000 zamówionych przez klientów modeli najmniejszego SUV-a Volvo.