Ceed liderem sprzedaży KIA w Polsce

, Sławomir Herman
Ceed liderem sprzedaży KIA w Polsce

KIA Motors Polska wydała klientom w ubiegłym roku ponad 25 tysięcy pojazdów. Oznacza to wzrost w porównaniu z rokiem 2017 o ponad 10 procent. Na drogi wyjechało dokładnie 25 746 samochodów. Najchętniej wybieranym modelem był Ceed, który zdetronizował model Sportage. Podium uzupełnił Stonic.

Dealerzy wydali klientom 6.514 Ceedów, z czego 4.441 egzemplarzy Ceeda drugiej generacji i 2.073 sztuki nowego Ceeda. Sportage zakończył rok na pewnej drugiej pozycji z wynikiem 6.142 samochody wydane klientom przez dealerów. Zarówno Ceed, jak i Sportage poprawiły wyniki sprzedaży z 2017 roku – Ceed o blisko 1.000 egzemplarzy, Sportage o niecałe 40.

Do końca roku trwał pojedynek o najniższy stopień podium w rankingu popularności modeli. Zwycięsko wyszedł z niego nowy miejski crossover – Stonic, który wyprzedził Rio. 2.675 sprzedanych w ciągu roku egzemplarzy modelu, którego w 2017 roku Kia nie miała w ofercie najlepiej świadczy o ogromnej popularności crossoverów w Polsce. Na koniec 2018 roku Rio musi zadowolić się czwartym miejscem w rankingu sprzedaży modeli marki Kia z wynikiem o tylko 149 egzemplarzy gorszym niż wynik Stonica.

KIA Motors Polska w tej chwili ma w gamie cztery modele o napędzie alternatywnym – Niro, Niro plug-in, Optimę plug-in oraz Optimę kombi plug-in. W 2019 roku liczba modeli o tym napędzie znacznie się powiększy. W sprzedaży pojawią się Sportage 1.6 CRDi w wersji mild hybrid (w maju) oraz wszystkie odmiany nadwoziowe Ceeda z układem napędowym tego samego typu (w listopadzie). Również pod koniec roku oferta Ceeda powiększy się o model kombi w wersji hybrydowej typu plug-in. W Europie już w ubiegłym roku 1 na 10 sprzedanych nowych samochodów marki Kia był autem hybrydowym, hybrydowym typu plug-in lub elektrycznym.