Nissan Leaf i 400 tysięcy klientów

, Sławomir Herman
Nissan Leaf i 400 tysięcy klientów

Nissan pochwalił się liczbą sprzedanych modeli Leaf. To pierwszy pojazd elektryczny w historii, którego liczba klientów sięgnęła 400 tysięcy. To dowód na to, że klienci coraz częściej rozumieją potrzebę przesiadki do ekologicznego pojazdu. Dotychczas właściciele Nissanów Leaf przejechali łącznie ponad 10 miliardów kilometrów. To najchętniej kupowane elektryczne auto w Europie.  Leaf jest obecny na ponad 50 rynkach świata.

Zespół napędowy Nissana Leaf drugiej generacji (debiut w 2017 roku), wytwarza moc 150 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Ostatnio do oferty dołączył model z nowym zespołem napędowym Leaf e+ o wyższej mocy i wydłużonym zasięgu o około 40 procent. Jego sprzedaż rozpoczęła się w Japonii pod koniec ubiegłego roku. Wiosną będzie można go kupić w USA, a zapewne jeszcze w wakacje w Europie.

Nissan Leaf wykorzystuje koncepcję opierającą się na trzech filarach: inteligentnej energii, jazdy i integracji. Ważny jest też cały ekosystem, w którym wykorzystywane są samochody o napędzie elektrycznym. Ich posiadacze mogą z łatwością podłączać je do instalacji elektrycznej zarówno w celu naładowania akumulatorów, jak i po to, by zasilać domy w bilansowaniu sieci energetycznych. Ciekawostką jest też wykorzystywanie zużytych akumulatorów jako niezależnego źródła prądu dla oświetlenia ulic i obiektów sportowych.

Nissan Leaf produkowany jest w fabrykach w Oppamie (Japonia), Sunderland (Anglia) i Smymie (Tennessee, USA).