Hyundai Motor Group i inwestycja 80 mln euro

, Sławomir Herman
Hyundai Motor Group i inwestycja 80 mln euro

Hyundai Motor Group I Rimac Automobili rozpoczynają strategiczne partnerstwo, którego celem jest wzmocnienie pozycji koreańskiego producenta samochodów jako lidera rynku aut hybrydowych i elektrycznych, przyspieszenie prac nad opracowaniem aut elektrycznych o wysokich osiągach i podkreślenie dokonań Grupy w zakresie czystej mobilności. Inwestycja Hyundai Motor Group wyniesie w sumie 80 milionów euro.

Współpraca obydwu firm będzie polegać na opracowaniu elektrycznej wersji sportowego samochodu spod znaku N, czyli sportowych modeli Hyundaia oraz auta elektrycznego o wysokich osiągach z ogniwem paliwowym. Modele studyjne obu aut pojawią się do 2020 roku.

Firma Rimac Automobili została założona w 2009 roku przez Mate Rimac’a jako niewielka manufaktura z siedzibą w Chorwacji. Mate Rimac marzył o skonstruowaniu elektrycznego samochodu sportowego na miarę XXI wieku. Od tamtej pory firma szybko rozwinęła się, inwestując w rozwój technologii – od wysokowydajnych elektrycznych układów napędowych po technologie związane z akumulatorami i sterowanie pracą elektrycznego układu napędowego.

Do 2025 roku Hyundai Motor Group, dzięki partnerstwu z Rimac Automobili i maksymalizując potencjał własnych ośrodków badawczo-rozwojowych, powiększy gamę samochodów elektrycznych o aż 44 nowe modele.