Wzrost sprzedaży aut elektrycznych i hybrydowych KIA

, Sławomir Herman
Wzrost sprzedaży aut elektrycznych i hybrydowych KIA

W pierwszym kwartale tego roku udział Kia Motors w europejskim rynku wzrósł do 3,7 procent. Najpopularniejsza rodzina w Europie to Ceed. Sprzedaż w tej gamie w pierwszym kwartale wyniosła 29 664 egzemplarze. Koreański koncern może pochwalić się też dobrym rezultatem w Polsce. Po pierwszych trzech miesiącach tego roku udział KIA w polskim rynku wzrósł do 6,08 procent.

Mimo trudnego początku roku, sprzedaż w Europie nowych zelektryfikowanych modeli marki Kia – hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i elektrycznych – wzrosła o 20,8 procent, do 21 340 egzemplarzy. Zelektryfikowane modele stanowią już blisko jedną piątą sprzedaży nowych samochodów marki Kia w Europie. W pierwszych trzech miesiącach 2019 roku ich udział w sprzedaży wynosił 13,4 procent.

Każdy model sprzedawany w Europie, który ma zelektryfikowaną odmianę odnotował wzrost sprzedaży w tym kwartale. Pojawienie się nowych hybrydowych modeli typu plug-in, większa dostępność aut elektrycznych i poszerzona rodzina modeli Ceed również przełożyły się na wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału w rynku.Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors Europe

W pierwszym kwartale 2020 r. auta elektryczne marki Kia – e-Niro i e-Soul – stanowiły aż 32 procent sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych, czyli o 10 % więcej niż w 2019 r. Modele hybrydowe typu plug-in, w tym nowe XCeed i Ceed kombi, również zyskały na popularności i teraz stanowią 30 procent sprzedaży zelektryfikowanych modeli marki Kia.

Kia e-Soul zdobyła niedawno tytuł w kategorii „World Urban Car” w konkursie World Car of the Year 2020. To wyróżnienie wzbudzi zainteresowanie całą gamą zelektryzowanych samochodów marki Kia.