Ogier nadal prowadzi w Rajdzie Meksyku

, Sławomir Herman
Ogier nadal prowadzi w Rajdzie Meksyku

Sebastien Ogier po mistrzowsku rozegrał zmagania sobotnich odcinków specjalnych i prowadzi w Rajdzie Meksyku. Francuz ma 27 sekund przewagi nad drugim Elfynem Evansem i 29,2 sekundy nad trzecim Ott Tanakiem. To był bardzo trudny dzień. Najdłuższy odcinek miał 32 kilometry długości. Niespodziewaną sytuację miał Mikkelsen, który napotkał podczas jazdy na zamkniętą bramę. W niedzielę pozostaną do rozegrania 3 odcinki specjalne. Zwycięzców poznamy około godziny 20 polskiego czasu.

OS10 GuanaJuatito 1 (25,9 km)

  1. K.Meeke/S.Marshall Toyota Yaris WRC 17:44.9
  2. E.Evans/M.Scott Ford Fiesta WRC +12,1 sek.
  3. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC +19,1 sek.

Lappi zawisł tylnymi kołami poza drogą i zajął jej połowę szerokości. Do zdarzenia doszło zaledwie kilkaset metrów przed metą. W trakcie przejazdu Ogiera sędziowie przerwali odcinek specjalny. Francuz miał szczęście, bo na trasie złapał kapcia (prawy-przód). Ogier spada na 2 miejsce w rajdzie. Do Meeke’a traci niecałe dwie  sekundy. Na start do odcinka spóźnił się Jari-Matti Latvala i dostał karę 10 minut.

Po OS10: 1. K.Meeke/S.Marshall Toyota Yaris WRC 1:36:39.8; 2. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC +1,3 sek.; 3. E.Evans/M.Scott Ford Fiesta WRC +5,8 sek.;

OS11 Otates 1 (32,27 km)

  1. J.M.Latvala/M.Anttila Toyota Yaris WRC 24:42.6
  2. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC +1,2 sek.
  3. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC +4,4 sek.

Kris Meeke po świetnym początku dnia, wyjściu na prowadzenie na najdłuższym przejeździe łapie kapcia. Traci mnóstwo czasu. Zadziwiająca decyzja, bo lepszym rozwiązaniem była zmiana koła na odcinku i uniknięcie – prawdopodobnie – uszkodzenia zawieszenia. Ogier z bardzo dobrym czasem wraca na prowadzenie w rajdzie.

Po OS11: 1. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC 2:01:24.9; 2. E.Evans/M.Scott Ford Fiesta WRC +15,5 sek.; 3. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC +37.0 sek.

OS12 El Brinco 1 (8,13 km)

  1. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC 4:40.0
  2. J.M.Latvala/M.Anttila Toyota Yaris WRC +0,0 sek.
  3. T.Neuville/N.Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +3,5 sek.

Problemów Krisa Meeke ciąg dalszy. Pomimo, że założył nowe koło, samochód miał uszkodzone zawieszenie. To dalsze straty czasowe. – Dopiero gdy cisnę jestem zadowolony – tak skomentował swoją jazdę na ostatnich dwóch odcinkach Latvala, który  po raz pierwszy w tym rajdzie się uśmiechnął.

Po OS12: 1. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC 2:06:04.9; 2. E.Evans/M.Scott Ford Fiesta WRC +19,2 sek.; 3. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC +41.0 sek.

OS13 GuanaJuatito 2 (25,9 km)

  1. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC 17:33.6
  2. E.Evans/M.Scott Ford Fiesta WRC +3,7 sek.
  3. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC +4,3 sek.

Mikkelsen napotyka na zamkniętą bramę. Pilot musi wysiąść i ją otworzyć. Załoga traci sporo czasu. – Skupiam się teraz na zdobyciu punktów dla zespołu. To bardzo ważne – mówił na mecie Meeke.

Po OS13: 1. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC 2:23:38.5; 2.E.Evans/M.Scott Ford Fiesta WRC +22,9 sek.; 3. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC +45.3 sek.

OS14 Otates 2 (32,27 km)

  1. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC 24.25,2
  2. J.M.Latvala/M.Anttila Toyota Yaris WRC +1,5 sek.
  3. T.Neuville/N.Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +3,5 sek.

Dani Sordo mówił o złym wyborze opon. Hiszpan do Hyundaia i20 Coupe WRC założył te z twardej mieszanki, a powinien jego zdaniem mieć miękkie opony.

Po OS14: 1. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC 2:48:12.8; 2. E.Evans/M.Scott Ford Fiesta WRC +30,4 sek.; 3. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC +36,2 sek.

OS15 El Brinco 2 (8,13 km)

  1. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC 4:36,6
  2. T.Neuville/N.Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0,7 sek.
  3. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC +1,0 sek.

Po OS15: 1. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC 2:52:50.4; 2. E.Evans/M.Scott Ford Fiesta WRC +31,4 sek.; 3. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC +35,2 sek.

OS16 V-Power Stage Shell 3 (2,33 km)

  1. A.Mikkelsen/A.Jaeger Hyundai i20 Coupe WRC 1:39,4
  2. T.Neuville/N.Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0,2 sek.
  3. D.Sordo/C. Del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC +0,8 sek.

Po OS16: 1. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC 2:54:37.0; 2. E.Evans/M.Scott Ford Fiesta WRC +25,4 sek.; 3. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC +29,2 sek.

OS17 V-Power Stage Shell 4 (2,33 km)

  1. T.Neuville/N.Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC 1:38,5
  2. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC +0,3 sek.
  3. A.Mikkelsen/A.Jaeger Hyundai i20 Coupe WRC +0,6 sek.

Błąd Krisa Meeke'a kosztował go stratę dodatkowych 45 sekund. Anglik uderzył Yarisem z numerem 5 w bandę.

Po OS17: 1. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC 2:56:15.8; 2. E.Evans/M.Scott Ford Fiesta WRC +26,6 sek.; 3. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC +29,8 sek.

OS18 Street Stage Leon 2 (1,11 km)

  1. D.Sordo/C. Del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC 1:04.4
  2. T.Neuville/N.Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0,2 sek.
  3. A.Mikkelsen/A.Jaeger Hyundai i20 Coupe WRC +0,3 sek.

Błąd Krisa Meeke na poprzednim odcinku specjalnym sprawił, że kolejne 19 sekund stracił Anglik z powodu niesprawnego samochodu.

Po OS18: 1. S.Ogier/J.Ingrassia Citroen C3 WRC 2:57:21.4; 2. E.Evans/M.Scott Ford Fiesta WRC +27,0 sek.; 3. O.Tanak/M.Jarveoja Toyota Yaris WRC +29,2 sek.

Wygrane odcinki specjalne:

  • Esapekka Lappi: 1
  • Andreas Mikkelsen: 2,4,16
  • Sebastien Ogier: 3,5,6,8,12,13
  • Ott Tanak: 7,9,14,15
  • Kris Meeke: 10
  • Jari-Matti Latvala: 11
  • Thierry Neuville: 17
  • Dani Sordo: 18