W GP Chin powiało nudą

, Sławomir Herman
W GP Chin powiało nudą

Alain Prost machał flagą w szachownicę na mecie GP Chin. Dublet ustrzelił Mercedes. Najszybszy okazał się Lewis Hamilton, który prowadzi w klasyfikacji generalnej kierowców. Niestety Ferrari ponownie pokazało, że nie potrafi dostosować strategii do wydarzeń na torze. Najbardziej ucierpiał na tym Charles Leclerc, który musiał oddać pozycję Vettelowi i stracił 4 miejsce na rzecz Maxa Verstappena. GP Chin nie dostarczyło żadnych emocji. To na razie najnudniejszy wyścig jaki oglądaliśmy w tym sezonie.

Informacje dotyczące GP Chin i toru

Pierwsze GP Chin odbyło się w 2004 roku. 56 okrążeń, 5 451 metrów – długość okrążenia, dystans wyścigowy do pokonania to 305 km, rekord okrążenia należy do Michaela Schumachera (2004 rok) – 1:32.238, wybudowanie toru kosztowało 450 milionów dolarów, wybór Shagnhaiu był oczywisty – to jedno z najbardziej dynamicznie rozwijających się miast świata.

Z pierwszej linii do startu ruszały bolidy Mercedesa. Najszybszy w kwalifikacjach był Valtteri Bottas i to on wygrał rywalizację wewnętrzną Mercedesa. W Ferrari najszybszy był Sebastian Vettel (3 pozycja startowa). Tym razem bolidy Williamsa ruszały do wyścigu z przedostatniej linii. Robert Kubica i George Russell niestety nie mieli większych szans na utrzymanie swoich miejsc. Jako jedyni w stawce zostali zdublowani dwa razy. Z ostatniego miejsca startował Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), a z alei serwisowej Alexander Albon. Podczas kółka formującego kłopoty miał Max Verstappen i Robert Kubica – obaj kierowcy obrócili bolidy.

START

1/56

Neutralizacja na torze – bolid Toro Rosso (Danił Kwiat) uderza w McLarena (Lando Norrisa), kierowcy Williamsa awansowali o 2 pozycje. Russell obronił się przed Kubicą. Hamilton prowadzi w wyścigu, Vettel został wyprzedzony przez Leclerca.

3/56

Po trzech kółkach ostatnie bolidy tracą już 17 sekund do prowadzącego stawkę Hamiltona.

4/56

Lando Norris ma uszkodzoną podłogę w bolidzie po kolizji.

6/56

Kubica traci do Russella prawie 3 sekundy. Kara przejazdu przez aleję serwisową dla Kwiata.

8/56

Albon zaliczył awans o 5 pozycji – na razie najlepszy. Na wymianie opon jest Giovinazzi – dramatycznie długi postój trwał aż 4,9 sekundy. Kubica traci coraz więcej do Russella.

11/56

Vettel został przepuszczony przez Leclerca – taka była decyzja zespołu. Awans Kimiego Raikkonena (Alfa Romeo) na 9 miejsce, który poradził sobie z Nico Hulkenbergiem (Renault).

12/56

Kubica traci do Russella już 6 sekund. Słabe tempo Polaka.

15/56

Albon ma już awans o 9 pozycji. Kolejne słowa Leclerca o tym, żeby „dali mu walczyć, bo inaczej nie ma to sensu”. Informacja zwrotna brzmi – rozmawiamy o tym.

17/56

Nico Hulkenberg zjeżdża do garażu i już nie pojawia się na torze – dla niego to koniec wyścigu.

19/56

Vettel na zmianie opon – 2,5 sekundy trwała ta operacja.

20/56

Verstappen wyprzedza Vettela, ale Niemiec szybko kontruje i odzyskuje pozycję.

24/56

Z perspektywy kibica w Chinach odbywa się bardzo nudny wyścig.

25/56

Kubica ciągle traci czas. Russell po zmianie opon zaczyna powoli doganiać Polaka. Bottas na nowych oponach wykręca najlepszy czas okrążenia.

28/56

Kubica na zmianie opon – wraca na ostatnim miejscu. Dugi postój bolidu z numerem 88. Odbyła się regulacja przedniego skrzydła, ale problemy były też przy przedniej, lewej oponie. Kubica tłumaczył po wyścigu, że to kwestia problemu z wózkiem i wysokością lewej strony.

30/56

Monakijczyk Charles Leclerc otrzymuje informację o rozpoczęciu realizacji planu „B”

32/56

Kwiat – wymiana nosa – dramatycznie długi postój kierowcy Toro Rosso.

33/56

Lando Norris jadący bolidem z uszkodzoną podłogą jest nie do dogonienia przez bolid Williamsa prowadzony przez Roberta Kubicę. To obrazuje jak dramatyczna jest sytuacja zespołu Polaka.

36/56

2,2 sekundy – tyle trwała wymiana opon w bolidzie Vettela.

39/56

Walka Bottasa z Leclercem. Fin odzyskuje 2 miejsce.

42/56

Kubica traci do Russella 25 sekund.

43/56

Kwiat wycofany z wyścigu.

47/56

Końcówka wyścigu całkiem udana dla Kubicy, który z okrążenia na okrążenie zaczął odrabiać stratę do kolegi z zespołu George Russella. Do drugiego zjazdu Brytyjczyka do garażu Polak odrobił 8 sekund, ale wynikało to raczej z problemów Russella z oponami.

53/56

Lando Norris wycofuje się z wyścigu.

56/56

META

GP Chin – klasyfikacja generalna
  1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:32:06.350
  2. Valtteri Bottas (Mercedes) +6.552 sek.
  3. Sebastian Vettel (Ferrari) +13.774 sek.
Klasyfikacja generalna kierowców
  1. Lewis Hamilton (Mercedes) 68 pkt.
  2. Valtteri Bottas (Mercedes) 62 pkt.
  3. Max Verstappen (Red Bull Honda) 39 pkt.
Klasyfikacja generalna zespołów
  1. Mercedes 130 pkt.
  2. Ferrari 73 pkt.
  3. Red Bull Honda 52 pkt.