Rajd Portugalii - końcówka dla Latvali

, Sławomir Herman
Rajd Portugalii - końcówka dla Latvali

Taktyka Hyundaia i Adamo mająca na celu spóźnienie na start Sordo, który rozdzielił w ten sposób Neuville’a i Ogiera raczej ma marny skutek. Sobota to najdłuższe próby w Rajdzie Portugalii. Pierwsza pętla dała się załogom mocno we znaki. O ile problemy techniczne odnotowali Suninen i Tanak to głównym przeciwnikiem był raczej kurz i wysoka temperatura. Cale podium jak na razie dla zespołu Toyota Gazoo Racing.

Wybór opon:
  • Ogier, Loeb, Meeke, Sordo i Tanak (5 sztuk o średniej mieszance)
  • Neuville, Lappi (6 sztuk o średniej mieszance)
  • Evans, Suninen, Latvala (3 o średniej mieszance + dwie z twardej mieszanki)
  • Greensmith (2 ze średniej mieszanki i 3 z twardej)
OS8 Vieria do Minho 1 (20,53 km)

Odcinek między dużymi skupiskami drzew kumulował unoszący się kurz, który ograniczał widoczność. Lappi skarżył się na mecie, że chciał nawet zatrzymać samochód, a odstępy w jakich startują załogi są za krótkie. Udany start Ogiera, który był szybszy od swojego partnera z zespołu o 10 sekund. Francuz na mecie potwierdził słowa kolegi dodając, że „to wstyd, że organizator nie zwiększył przerw między startami do 4 minut”. Problemy lidera rajdu Ott Tanaka. Estończyk w Yarisie WRC z numerem 8 stracił hamulce. W efekcie 9 sekund w plecy do zwycięzcy próby Krisa Meeke.

Klasyfikacja po OS8:
  1. Ott Tanak/Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC) 1:16:35.0
  2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +11,3 sek.
  3. Kris Meeke/Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) +13,8 sek.
OS9 Cabecerias de Basto 1 (22,22 km)

Druga próba sobotniego przedpołudnia poprowadzona była w otwartym terenie. Jazda w kurzu nie była więc udręką. Ta próba odbyła się bez przygód kierowców. Tanak wrócił na trasę sprawnym samochodem. Najszybszy był Latvala. W klasyfikacji generalnej Ogier jest ponownie przed Neuville’m o 0,2 sekundy.

Klasyfikacja po OS9:
  1. Ott Tanak/Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC) 1:30:18.3
  2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +11,0 sek.
  3. Kris Meeke/Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) +16,2 sek.
OS10 Amarante 1 (37,60 km)

Najdłuższa próba pokazała, kto dokonał dobrego wyboru opon i zachował zimną krew. Citroeny ciągle wypadają blado. Wygląda to tak, jakby miały kilkanaście koni mechanicznych mniej pod maską. Ogier przegrywa z Lappim o 0,3 sekundy, ale z Neuville’m już o wiele bardziej. Belg ponownie przed Francuzem w generalce. Toyoty pojechały pierwszą, sobotnią pętlę doskonale i nadal zajmują 3 pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej. Najdłuższa próba dla Latvali.

Klasyfikacja po OS9:
  1. Ott Tanak/Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC) 1:55:34.5
  2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +5,1 sek.
  3. Kris Meeke/Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) +18,4 sek.
Odcinki specjalne – wygrane:
  • Dani Sordo: 1,4,
  • Ott Tanak:2,3,
  • Thierry Neuville: 6,7,
  • Teemu Suninen: 5,
  • Kris Meeke: 8,
  • Jari-Matti Latvala: 9,10,