Liderem w Rajdzie Portugalii pozostaje Ott Tanak

, Sławomir Herman
Liderem w Rajdzie Portugalii pozostaje Ott Tanak

W czołówce po przygodach Tanaka i wycofaniu z rywalizacji Latvali zrobiło się bardzo ciasno. Niedzielne odcinki, dużo krótsze zapowiadają się bardzo ciekawie. 4 kierowców ma szanse na wygranie Rajdu Portugalii. Tanak, Meeke, Neuville i Ogier – wszystkich dzielą niewielkie różnice czasowe. Największą stratę do lidera ma Ogier, ale do trzeciego miejsca brakuje mu zaledwie 11 sekund. Wszystko może się wydarzyć. Greensmith i Latvala powrócą w niedzielę na trasę w systemie Rally2.

Wybór opon:
  • Meeke, Tanak, Latvala, Neuville, Loeb, Lappi (5 opon z twardej mieszanki)
  • Ogier (4 opony z twardej mieszanki i 2 z pośredniej)
  • Evans, Suninen, Greensmith (3 opony z twardej mieszanki i 2 z pośredniej)
  • Sordo (3 opony z twardej mieszanki i 3 z pośredniej)
OS11 Vieria do Minho 2 (20,53 km)

Temperatura powietrza nie chce spaść. Na termometrach ciągle 28 stopni, a w kabinie samochodu pozbawionego klimatyzacji dużo więcej. Evans tuż po starcie w jednym z zakrętów cofa Fiestą. Pechowcem odcinka został Latvala, który uderzył w kamień na trasie. Yaris przestał być stabilny i Fin musiał zwolnić. – Chciałem dotrwać do końca odcinka i sprawdzić co się dokładnie dzieje – opowiadał Latvala na mecie. Najszybszy na tej próbie był Tanak, który pozostał liderem. Z ciekawostek - Jan Kopecky jechał z maską silnika na przedniej szybie.

Klasyfikacja po O11:
  1. Ott Tanak/Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC) 2:08:26.0
  2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +14,8 sek.
  3. Kris Meeke/Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) +19,4 sek.
OS12 Cabecerias de Basto 2 (22,22 km)

Greensmith złapał kapcia. Ogier był wolniejszy od zespołowego kolegi Lappiego. Meeke może mówić o dużym szczęściu. W pewnym momencie, przez ułamki sekund jechał tylko na dwóch kołach. Na mecie odcinka potwierdziły się problemy techniczne w samochodzie Latvali. Fin stracił do zwycięzcy prawie 58 sekund. W generalce spadł na 5 miejsce.

Klasyfikacja po O12:
  1. Ott Tanak/Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC) 2:08:26.0
  2. Kris Meeke/Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) +19,4 sek.
  3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +21,9 sek.
OS13 Amarante 2 (37,60 km)

Najdłuższa próba, drugi raz pokonywana była nieprzyjazna dla Greensmitha, który wypadł z trasy. M-Sport stracił jeden samochód. Latvala wycofał się z rywalizacji w dniu dzisiejszym. Tanak stawał na odcinku specjalnym. Stracił bardzo dużo czasu. Powód? Problem z przednim zawieszeniem. Na szczęście kierowca Toyoty utrzymał fotel lidera. Sordo złapał kapcia – prawy tył. Neuville zameldował się na mecie trochę zdemolowanym Hyundaiem i20 Coupe, ale wygrał odcinek.

Klasyfikacja po O13:
  1. Ott Tanak/Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC) 2:47:23.1
  2. Kris Meeke/Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) +4,3 sek.
  3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +9,2 sek.

Ostatnie, dwie uliczne próby zostały odwołane. W niedzielę na kierowców czeka 5 odcinków specjalnych. Zwycięzcę poznamy około 13.45 polskiego czasu.

Odcinki specjalne – wygrane:
  • Thierry Neuville: 6,7,12,13
  • Ott Tanak:2,3,11,
  • Jari-Matti Latvala: 9,10,
  • Dani Sordo: 1,4,
  • Teemu Suninen: 5,
  • Kris Meeke: 8,