Ford Focus i systemy bezpieczeństwa

, Sławomir Herman
Ford Focus i systemy bezpieczeństwa

3 radary, dwie kamery i 12 czujników ultradźwiękowych czuwają nad bezpieczeństwem pasażerów w nowym Fordzie Focusie. Ochronę pasażerów ma zapewnić też zastosowanie wysokowytrzymałej stali do zbudowania karoserii i klatki samochodu. Do prac nad poziomem bezpieczeństwa wykorzystano nowy system wózków na torach zderzeniowych. Ich koszt wyniósł 15,5 miliona EURO.

Helmut Reder, globalny dyrektor linii samochodowych segmentów B i C, Ford of Europe: - Nie ma nic ważniejszego niż bezpieczeństwo klientów, a Ford wierzy, że dostarczanie inteligentnych samochodów z systemami, które pomagają kierowcom unikać niebezpiecznych sytuacji, jest tak samo ważne, jak tworzenie wytrzymałych samochodów, które zapewniają bezpieczeństwo pasażerom w razie wypadku.

Ford Focus jest pierwszym samochodem koncernu oferowanym w Europie z wyświetlaczem HUD. Po raz pierwszy też zastosowano w tym segmencie system reflektorów z adaptacyjnym, opartym na analizie obrazu z kamery systemem doświetlania zakrętów oraz kierowania światłem w oparciu o znaki drogowe. Na uwagę zasługuje też system ostrzegania przed wjechaniem na drogę jednokierunkową pod prąd oraz system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach zewnętrznych z funkcją ostrzegania o pojazdach na drogach poprzecznych.

Zobacz testy zderzeniowe nowego Forda Focusa.

Ford chwali się też zastosowaniem w produkcji nadwozia stali borowej, która zapewnia większą wytrzymałość na odkształcenia aż o 33 procent. W Focusiedebiutuje również w wybranych wersjach modelowych system kontroli stabilności, zapewniający dodatkowe bezpieczeństwo na drodze poprzez skrócenie o 1 metr drogi hamowania z prędkości 100 km/h, dzięki zastosowaniu nowego elektrycznego układu wspomagania hamowania przyspieszającego przyrost ciśnienia płynu hamulcowego.