Jak działają światła IntelliLux w nowym Oplu Insignia?

, Sławomir Herman
Jak działają światła IntelliLux w nowym Oplu Insignia?

Nowa generacja reflektorów pikselowych IntelliLux LED poprawia wygląd Opla Insignia 2020, który zostanie pokazany podczas salonu motoryzacyjnego w styczniu w Brukseli. 168 elementów LED ma zapewnić optymalną widoczność dla kierowcy bez oślepiania kierowców pojazdów poprzedzających lub nadjeżdżających z przeciwka.

Insignia w nowej odsłonie to jeszcze wyższy poziom nowoczesnej technologii. Znajdziemy w niej cyfrową kamerę cofania, która zintegrowana z radarowymi czujnikami wykrywającymi ruch poprzeczny za samochodem zwiększy bezpieczeństwo np. w trakcie cofania. Reflektory pikselowe IntelliLux LED mają teraz zamiast 32 aż 168 elementów diodowych. Nowe reflektory – według zapowiedzi przedstawicieli Opla, działają jeszcze precyzyjniej, szybciej i niedostrzegalnie dla innych uczestników ruchu drogowego.

Jak to działa?

Wiązka świateł drogowych jest korygowana płynnie w ułamkach sekund przez dwa moduły sterujące – jeden jest podłączony do przedniej kamery, a drugi znajduje się w reflektorze. Adaptację padającego światła umożliwia większa liczba elementów LED. Zasięg i kierunek światła zmienia się w zależności od sytuacji na drodze i warunków otoczenia. Kierowcy docenią działanie trybu autostradowego. W zakrętach w lewo reflektory oświetlają więcej przestrzeni po lewej stronie tak, aby kierowca mógł zobaczyć łatwiej i szybciej stojące oznakowanie.

Moc nowego systemu reflektorów zamontowanych w nowym Oplu Insignia została znacząco zwiększona. 84 elementy LED zostały umieszczone w trzech rzędach wąskiego reflektora, wraz ze światłami doświetlającymi zakręty i modułem światła mijania, a także z umieszczonymi na samym dole charakterystycznymi światłami LED do jazdy dziennej.