Jednostka napędowa w nowym Audi RS 5 Coupe i Sportback

, Sławomir Herman
Jednostka napędowa w nowym Audi RS 5 Coupe i Sportback

Nowe otwarcie wśród modeli Audi RS 5 Coupe i Sportback nie zawiedzie potencjalnych klientów. Producent chciał, żeby te samochody ciągle dawały mnóstwo sportowych emocji, ale nie były też obojętne na elegancję i komfort. Pod maską znalazł się silnik V6 biturbo, a w celu poprawienie właściwości jezdnych otrzymujemy napęd quattro, sportowy mechanizm różnicowy oraz system kontroli dynamiki jazdy.

Zawieszenie nowych modeli zostało sztywno zestrojone, co w połączeniu z mocnym napędem ma zapewnić czystą przyjemność z jazdy. Poza znanymi już trybami jazdy comfort, auto i dynamic otrzymujemy jeszcze ES1 i RS2. Można je indywidualnie skonfigurować, zapisać, a następnie wybierać za pomocą przycisku RS Mode na kierownicy.

Moc wyjściowa silnika 2.9 TFSI pozostała niezmieniona i wynosi 450 KM. Jednostka napędowa V6 biturbo zapewnia prędkość obrotową od 1900 do 5000 obr./min. Podczas wchodzenia na obroty, każda z turbosprężarek dostarcza sprężone powietrze do bloku cylindrów, a na wał korbowy przekazywany jest moment obrotowy wynoszący 600 Nm.

Oba modele RS rozpędzają się od 0-100 km/h w 3,9 sekundy. Na specjalne życzenie można podnieść prędkość maksymalną z 250 do 280 km/h. Moc silnika przenoszona jest przez ośmiostopniową, automatyczną skrzynię tiptronic. Podczas normalnej jazdy, rozkład mocy między osie przednią i tylną wynosi 40:60. W razie potrzeby, międzyosiowy mechanizm różnicowy może przekierować nawet 60 procent mocy silnika na oś przednią lub 80 procent na oś tylną. Dynamikę jazdy poprawia jeszcze opcjonalny mechanizm różnicowy. Według danych producenta Audi RS 5 Coupe zużywa 9,3 litra paliwa na 100 km. Dla wersji RS 5 Sportback wartość ta jest wyższa o 0,1 litra na 100 km.