O co chodzi w zawieszeniu Forda Fiesta ST Edition?

, moto-tv.pl
O co chodzi w zawieszeniu Forda Fiesta ST Edition?

Ten samochód jest jeszcze bardziej precyzyjny, bardziej wściekły i wydobywający wszystko co najlepsze w wersjach ST. Za wszystkimi specjałami stoi dział Ford Performance w Europie. Kierowca ma możliwość dopasowania prowadzenia do własnych upodobań dzięki regulacji parametrów. Ciekawostką składającą się na to apetyczne danie jest obniżenie wagi każdego z kół o 2 kilogramy.

Regulowany system gwintowanego zawieszenia posiada dwururowe amortyzatory ze stali nierdzewnej oraz malowane proszkowo sprężyny, które wykończono kolorem niebieskim Ford Performance Blue. Prześwit obniżono o 15 mm z przodu i o 10 mm z tyłu. Oczywiście kierowcy pozostawiono możliwość jego regulacji. Dwanaście ustawień tłumienia dobicia – oporu ruchu amortyzatora w górę, gdy koło styka się z wybojem na drodze oraz 16 ustawień odbicia - prędkość, z jaką amortyzator powraca do neutralnego położenia po ruchu w górę, dają kierowcy kontrolę nad reakcjami samochodu na zakrętach. 

18-calowe obręcze kół wykonane ze stopów lekkich są formowane ciśnieniowo i ważą o prawie 2 kilogramy na każdym kole mniej w porównaniu ze standardowymi aluminiowymi obręczami stosowanymi w modelu Fiesta ST. 10-ramienne obręcze są wytrzymałe na rozciąganie i mają większą odporność na wstrząsy w porównaniu z tradycyjnymi obręczami. W procesie formowania ciśnieniowego, po odlaniu, wstępnie ukształtowana obręcz zakładana jest wewnętrzną stroną na wirującą matrycę, a od zewnątrz jest podgrzewana i walcowana, co powoduje plastyczne rozciąganie i ściskanie materiału aż do przybrania od wewnątrz kształtu matrycy, a od zewnątrz kształtu wymuszonego przez walcowanie.

Ford Fiesta ST Edition opcjonalnie może być wyposażony w mechanizm różnicowy Quaife o ograniczonym poślizgu (LSD), który współpracuje z techniką kontroli wektorowania momentu obrotowego (TVC). Jej celem jest redukcja podsterowności. W wersji ST Edition dostępne są tryby jazdy Normal, Sport – aktywowany przyciskiem na kierownicy oraz Track. Dostępna jest też kontrola startu.

Pod maską pracuje 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm. Przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje Fieście ST Edition 6,5 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 230 km/h.

Ford Fiesta ST Edition posiada też specjalną konstrukcję zwrotnic przedniego zawieszenia, specjalnie dobrane ustawienia systemu wspomagania kierownicy EPAS z przełożeniem 12:1 oraz układ hamulcowy z przednimi wentylowanymi tarczami o średnicy 278 mm i pełnymi tylnymi tarczami o średnicy 253 mm.